For varmt i sommer-bilen? Her er løsningen!

Bil & Trafikk

Rednecks to the rescue!

Amerikanere dør heller enn å sitte varmt i bil. Lenge før vi engang hadde tenkt på skikkelig varmeapparat i Norske Troll og Svenske SAAB og Volvo biler, ble de solgt i USA med full AirCondition …full av freon og bare hygge.

Så er det fortsatt ikke alle som har eller har råd til å fikse slike gamle anlegg. Hva gjør vi da. Jo, da ettermonterer vi et vi fikk billig på skroten. Kanskje ikke så pent eller lite, men funker det til et hus, funker det i bilen. Alt du behøver er en vinkelsliper, tolv tommmeltotter og usedvanlig dårlig estetisk sans!

La oss først se på alternativene:

1. Jeg stusset litt på denne mekaniske løsningen etter omvendt ropert-prinsipp…

2. Men den var tydeligvis gjengs den…
i 1958!

3. Denne takmonterte saken fra 80-tallet…
tok heller ikke verden med storm (men tøft at lognen kan lese begge veier da)

4. Så da er det bare å ta frem vinkelsliperen og motnere hus-varianten da…
Er det en AS Hjemmemekk takboks vi skimter her og?

5. Sidemonteringen er ikke alltid ideell,
så hekkmontering er å foretrekke:

6. På bildet over ser vi også en flott rampe for dieselagregatet.
For hjemmemodellen går jo seom regel på 220 Volt (eller 110 da..) vekselsstrøm!

7. Og har du ikke rampe,
blir det ikke ordentlig pent!

Som vi sier i Østfold:
«Sitter det ikke med Gaffa-tape, så har du brukt for lite!!»

8. Det er klart…
en 12-volt kontvertering er jo mye mer elegant da…

9. Faktisk var denne
nesten litt for pen til å være med…

10. Jammen godt det finnes skikkelige amatører:

11. Eller i det minste miljøbevisste amatører,
som fortår verdien i solcelledrift!

12. Før vi slutter av,
må vi ha med denne lille elegante her…
som høyst sannsynlig ikke viker overhode!

Kommentarer

LUKK (X)